Pytania i odpowiedzi
Dział pytania i odpowiedzi |
Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować do dyrektorów placówek
Pytanie 1.
Nie mogę zalogować się do systemu w celu wypełnienia zgłoszenia/wniosku?
Odpowiedź:
W pierwszym kroku w menu "Moje zgłoszenie/wniosek" lub w menu "Nowe zgłoszenie/wniosek" wypełniamy ankietę wybierając "Wypełnij nowe zgłoszenie/wniosek". Na ostatniej stronie ankiety podajemy hasło, które posłuży do logowania. Przy pierwszym uruchomieniu ankiety nie logujemy się do systemu.
Pytanie 2.
Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji?
Odpowiedź:
Jednym z etapów wprowadzania danych do systemu jest założenie hasła dostępowego. Hasło to w powiązaniu z numerem PESEL dziecka umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu i sprawdzenie czy oraz gdzie dziecko zostało przyjęte. Logowanie umożliwi sprawdzenie wyników WYŁĄCZNIE własnego dziecka.
Oprócz sprawdzania wyników „on – line” rodzic będzie mógł udać się osobiście do placówki i tam uzyskać informację o wyniku naboru (dotyczy szczególnie osób, które nie będą mieć możliwości złożenia wniosku za pośrednictwem Internetu).
Pytanie 3.
Co mam zrobić, jeżeli nie posiadam adresu e-maila, a chcę wypełnić "Kartę zgłoszenia/wniosku" ?
Odpowiedź:
W pozycji e-mail należy wpisać dowolne słowo np. "brak".
Adres e-mail służy do automatycznego przypomnienia, przez system rekrutacyjny, hasła użytkownika.
Nie zalecamy takiego rozwiązania, ponieważ w razie zapomnienia hasła rodzic nie będzie miał możliwości jego odzyskania.
Pytanie 4.
Czy wniosek o przyjęcie i inne dokumenty muszę dostarczyć osobiście czy wystarczy złożenie wniosku w systemie?
Odpowiedź:
Wniosek jest składany elektronicznie, tzn. po jego wypełnieniu w systemie wniosek trafia automatycznie do Przedszkola/Szkoły. Jest jednak konieczne wydrukowanie wniosku i jego własnoręczne podpisanie i dostarczenie do placówki pierwszego wyboru. Inne dokumenty/oświadczenia potwierdzające spełnianie kryteriów także należy dostarczyć do placówki w formie papierowej.
Pytanie 5.
Wprowadziłem dane dziecka ale popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu zgłoszenia/wniosku) nie mogę już poprawić. W jaki sposób możliwe jest zmodyfikowanie podanych przeze mnie danych w systemie?
Odpowiedź:
Należy skontaktować się z placówką pierwszego wyboru i dokonać korekty wniosku zgodnie z udzielonymi wskazówkami.
Po dokonaniu korekty wniosek powinien być ponownie wydrukowany, podpisany i złożony w placówce pierwszego wyboru.
Pytanie 6.
Czy mogę zmienić kolejność przedszkoli na liście preferencji. Wybrałam przedszkole A na pierwszym miejscu, a teraz chce aby było na 2 miejscu.
Odpowiedź:
Można to zmienić zanim wniosek zostanie zatwierdzony w przedszkolu.
Pytanie 7.
Czy w postępowaniu rekrutacyjnym znaczenie będzie miała kolejność zgłoszeń (elektronicznego wypełnienia i/lub dostarczenia w wersji papierowej do placówki)?
Odpowiedź:
Kolejność zgłoszeń nie będzie miała znaczenia. Przyjęcia do przedszkola/oddziału przedszkolnego będą uzależnione od spełnienia ustalonych kryteriów postępowania rekrutacyjnego.
Pytanie 8.
W jaki sposób mogę się dowiedzieć czy moje dziecko zostało zakwalifikowane do przedszkola/oddziału przedszkolnego?
Odpowiedź:
Należy się zalogować do systemu NABO lub udać do placówki pierwszego wyboru.
Pytanie 9.
W jaki sposób potwierdzam wolę przyjęcia dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej?
Odpowiedź:
Po ogłoszeniu listy kandydatów zakwalifikowanych, rodzice zobowiązani są potwierdzić wolę podjęcia edukacji przedszkolnej przez elektroniczny system naboru, bez wizyty w placówce. Brak potwierdzenia woli w wyznaczonym terminie będzie skutkowało wykreśleniem dziecka z listy zakwalifikowanych i utratą miejsca w przedszkolu/oddziału przedszkolnego.
Pytanie10.
Jaka jest różnica pomiędzy zakwalifikowaniem się dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego a jego przyjęciem do przedszkola? Kiedy dziecko zostaje przyjęte?
Odpowiedź:
Zakwalifikowanie się do przedszkola/oddziału przedszkolnego oznacza, że dla Państwa dziecka jest miejsce w wybranej placówce. Aby dziecko było ostatecznie zapisane, należy potwierdzić wolę przyjęcia przez elektroniczny system naboru, bez wizyty w placówce. Można przyjąć, że dziecko zakwalifikowane zostanie przyjęte, jeśli rodzice potwierdzili wolę zapisu.